Het onderwerp van BSK van periode 3 was presenteren. We leerden daar hoe we het presenteren konden verbeteren.
Eerst moesten we onze leerdoelen SMART vaststellen:
Leerdoel 1:
Ik moet meer de klas aankijken. Ik kijk teveel naar de leraar en niet naar de rest. Het is belangrijk dat ik hen ook aankijk, mijn verhaal is ook voor hen bestemd.
Ik moet mijzelf tijdens de presentaties die ik geef aanleren dat ik bewust iedereen ga aankijken, op een gegeven moment gebeurd dit vanzelf.
Dit zou moeten lukken binnen de komende lessen.
Leerdoel 2:
Ik moet rustiger blijven. Wanneer ik presenteer val ik vaak over mijn woorden. Dit komt onder andere door de zenuwen, maar ook doordat ik het beter moet voorbereiden. Ook moet ik ervoor zorgen dat ik mezelf kalm houd.
We moesten deze leerdoelen gaan verbeteren. Dit deden we aan de hand van presentatie-opdrachten waar we feedback op kregen, maar vooral ook door tips en tricks. We leerden bijvoorbeeld presentatie-technieken en presentatie-structuren.
Als laatste opdracht moesten we een presentatie houden over een eigen gekozen onderwerp. Dit onderwerp moesten we in een paar minuten behandelen in een of meerdere presentatie-structuren.
Dit alles werd gefilmd en aan de hand daarvan moesten we een opdracht in het eindverslag maken.
Het filmpje:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten